역대 수상작
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수상명 | 입선 | ||
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출품명 | 지진피해로 집을 잃은 사람들을 위한 Unicef'사랑의집짓기'캠페인 활성화를 위한 공구 Package Design 제안 | ||
TITLE | For those who lost their homes as earthquake Unicef 'love of the Habitat Package . | ||
출품자 | 이승일 김상민 |
이메일 |
biluyo@naver.com uiseong@nate.com |
출품부문 | 포장디자인 | 출품자구분 | 학생 |
접수번호 | 10AP0025 | 조회수 | 697 |
출품설명 | |||
최근 아이티 및 전세계적으로 큰 지진피해를 입은 나라들이 많다. 이를 위한 구호활동으로 유니세프 '사랑의집짓기' 봉사활동 활성화를 위한 공구세트 패키지 디자인을 해보았다. 전체적인 디자인컨셉은 꿈,희망,자연이라는 컨셉을 잡아 밝은 컬러와 이미지를 사용하여 나타내었다. 드림이라는 네이밍은 재난민들의 희망을 주기 위한 브랜드 네이밍으로써 꿈이라는 의마와 집을 드린다는 의미로써의 드림이라는 이중적인 의미를 가지는 브랜드 네이밍이다. 패키지디자인제안으로 대학생들의 자발적인 봉사활동 활성화를 촉진시킨다. 재난현장에서 구호활동을 할때 밝은톤의 패키지 디자인으로 구호난민들의 심리적 안정감과 희망을 주도록 하였다. |
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DESCRIPTION | |||
aiti and the world's largest recent earthquake damaged many countries. UNICEF relief efforts for them to 'love Habitat for active service, I came to 09 set package design. The overall design concept, a dream, hope, take the concept of nature with bright colors and images respectively. Dream is the hope of naming a period of civil disaster by naming a brand is a dream house uimawa meant to mention as a dream to have a double meaning is a brand naming. The design proposal is a package of college students volunteer activities and promotes activation. When disaster relief efforts in the field of package design, bright tone of refugee relief was to give peace of mind and hope. |