역대 수상작
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수상명 | 추천 | ||
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출품명 | CREA(DDP CREATIVE LOUNGE) | ||
TITLE | CREA(DDP CREATIVE LOUNGE) | ||
출품자 | 최진호 | 이메일 | 601@kornerstonecreative.com |
출품부문 | 커뮤니케이션 기업/브랜드아이덴티티 |
출품자구분 | 추천디자이너 |
접수번호 | 18RVC0426 | 조회수 | 1006 |
출품설명 | |||
크레아는 건축가 자하 하디드가 설계한 DDP의 내부에 위치한 코워킹 라운지로, 전시와 강연을 비롯해 워크샵, 네트워크 파티와 이벤트를 함께 즐길 수 있는 곳입니다. 크레아 브랜드 디자인의 목표는 함께 상상하고 더불어 일하며 성장하는 소통 공간의 이미지를 소비자에게 전달하는 것이었습니다. 크레아의 BI는 두 개의 반원과 그 사이에 위치한 타이포로 웃고 있는 얼굴이 연상되도록 하여, 열린 공간에서 창의적 생각으로 즐거운 사람의 모습을 표현했습니다. 이를 통해 공간을 찾은 사람들에게 상상력이 자라는 코워킹 공간으로 친근하게 다가갈 수 있도록 했습니다. |
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DESCRIPTION | |||
CREA CREA is a co-working lounge inside DDP, designed by architect Zaha Hadid. CREA space can be enjoyed as a space for exhibitions and lectures, as well as workshops, network party, and other events. CREA's Brand Identity was created with a purpose of delivering an image to the consumers: space for communication where people can imagine and work together. CREA brand identity has two semicircles. Between them is a typo, which resembles a smiling face. The brand identity represents an image of a person with a creative mind, happily working in an open space. The sweet image brings the co-working space with growing imaginations closer to the peo |